Powiat Karkonoski świadczy usługę transportową door-to-door (od drzwi do drzwi) w ramach projektu „Wsparcie mobilności mieszkańców Powiatu Karkonoskiego”. Celem usługi jest poprawa dostępności usług publicznych dla osób z niepełnosprawnościami, a także wsparcie w aktywizacji społecznej, zawodowej edukacyjnej lub zdrowotnej. Dzięki usłudze mieszkańcy Powiatu mogą bezpłatnie dotrzeć np. do urzędu, na rehabilitację czy załatwić istotne sprawy w instytucjach zlokalizowanych na terenie Powiatu, a w uzasadnionych przypadkach również poza jego granicami (w szczególności w Jeleniej Górze).
Korzystająca z usługi osoba zostanie odebrana z domu, zawieziona w miejsce docelowe i odwieziona do domu.
Kto może skorzystać z bezpłatnej usługi transportowej?
Projekt skierowany jest do pełnoletnich mieszkańców Powiatu Karkonoskiego o ograniczonej mobilności. Są to nie tylko osoby z niepełnosprawnościami, ale także wszyscy którzy mają trudności w samodzielnym przemieszczaniu się wynikające z ograniczonej sprawności.
Warunkiem skorzystania z usługi jest złożenie oświadczenia o spełnieniu warunków określonych w Regulaminie w terminie 3 dni przed pierwszym skorzystaniem z usługi.
Jak zamówić usługę bezpłatnego transportu?
Usługę można zamawiać poprzez przesłanie w formie elektronicznej formularza zgłoszeniowego (do pobrania poniżej) na adres: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. lub dzwoniąc pod dedykowany numer telefonu: 500 060 146 w godzinach od 8.00 do 14.00 od poniedziałku do piątku.
Ważne, aby mieszkaniec zainteresowany usługą zaplanował wcześniej swoją wizytę i przynajmniej 3 dni wcześniej, złożył na nią zapotrzebowanie oraz otrzymał potwierdzenie o możliwości realizacji usługi w planowanym terminie.
Podczas kontaktu z dyspozytorką osoba zainteresowana transportem, zostanie poproszona o podanie m.in. swoich danych osobowych, terminu przejazdu, a także celu transportu oraz zapotrzebowania na asystę drugiej osoby podczas świadczenia usługi.